Zasady gry

Endore to gra zorientowana na Role Playing. Poniżej zostaną przedstawione wszelkie zasady, które dotykają nasz shard (tj. nakładkę do gry Ultima Online), włącznie z przyjętymi normami czy zakazami.
Zasady te dotyczą zarówno samej gry, jak EDT (Endore Development Team) i społeczności discord.

Pamiętaj również, że wszystkie dialogi wysłane do gry oraz podejmowane akcje są zapisywane w tzw. logach. Dzięki temu bez przeszkód możemy dowieść prawdziwości zdarzeń w grze w przypadku nieporozumień.
Na wstępie zaznaczymy jeszcze, że serwer jest darmowy i gracze nie muszą płacić za grę, a członkowie EDT nie czerpią z niego żadnych korzyści majątkowych.

W razie niejasności lub nieścisłości – odezwij się do nas. Wyjaśnimy wszystko, pomożemy w razie potrzeby.


Regulamin

  • Nieznajomość zamieszczonych tu regulaminów i zasad nie zwalnia z ich przestrzegania. W razie nieścisłości służymy pomocą;
  • Zarówno w grze jak i na discordzie zabrania się spamu oraz słów niecenzuralnych;
  • Oszukiwanie słowne czy przez wykorzystanie exploitów*, wyzysk i inne działania na niekorzyść serwera lub graczy nie jest akceptowalne. W przypadku scysji z członkiem EDT należy zwrócić się bezpośrednio pozostałej części ekipy Endore Middle-Earth;
  • Brak akceptacji regulaminów oznacza, że nie możemy zaprosić Cię do wspólnej gry;
  • Regulamin może się zmienić, o czym gracze zostaną natychmiastowo powiadomieni.

*W przypadku odnalezienia błędu w grze lub exploita, serdeczenie prosimy o kontakt ;>


Konto

  • Aby rozpocząć przygodę należy wysłać historię i koncept postaci do Godara lub na formularz kontaktowy;
  • Każdy gracz może posiadać tylko jedno konto;
  • Jeśli posiadasz ten sam numer IP co inny gracz Endore, należy to zgłosić do jednego z GMów na kanale Discord w celu uniknięcia nieporozumienia;
  • Żaden z członków EDT nigdy nie poprosi żadnego gracza o hasło! Jeśli ktokolwiek prosi cię o podanie hasła, zgłoś to dowolnemu członkowi zespołu;
  • Konta nie można oddać ani odsprzedać innej osobie;
  • EDT nie odpowiada za straty wywołane kradzieżą konta, uprzejmie prosimy o dbałość o hasło do gry;

Postać

  • Wszyscy gracze startują z wyselekcjonowanym na start ekwipunkiem oraz wybranymi przez siebie umiejętnościami;
  • Zabroniona jest kooperacja, wymienianie przedmiotów czy jakakolwiek interakcja pomiędzy postaciami gracza;
  • Zakazane jest przekazywanie nowo tworzonej postaci przedmiotów postaci skasowanej;
  • Po tygodniu gry postacią należy dodać opis wyglądu twojego bohatera w Character Profile (tzw. paperdoll) w grze;
  • Młoda postać przez pierwsze 24 godziny gry (czas liczony online) nie może zostać zraniona przez innych graczy i sama nie może ich uderzyć. Nie dotyczy to walki z NPC;
  • Młoda postać nie może czuć się bezkarna. Okresu ochronnego nie można wykorzystywać do prowokowania i wykorzystywania postaci innych graczy;
  • Wybór wyglądu, początkowych statystyk, wrodzonych umiejętności, rasy, imienia, historii, etc. są możliwe jedynie na start i nie mogą ulec zmianie;
  • Nie możemy zagwarantować zwrotu przedmiotów/statystyk utraconych w przypadku awarii serwera, niemniej zawsze istnieje kopia zapasowa gry z dnia poprzedniego;
  • Mistrzów Gry należy prosić o pomoc wyłącznie fabularną lub mechaniczną w przypadkach zablokowania postaci lub błędu;
  • Domy należy postawiać przy drogach i w miejscach do tego przeznaczonych. Nie są to miasta;
  • Macra są legalne i popierane, niemniej tylko w aktywnej formie – po wykryciu przez macro check, że gracz pozostawił postać, ta zostanie ukarana śmiercią, a później odjęciem statystyk z najbardziej rozwiniętej umiejętności;
  • Jeśli autocheck wykryje, że gracz pozostawił postać po włączeniu autoPD mode, postaci zostaną naliczone ujemne punkty PD;

Odgrywanie Postaci

  • Imię nowo tworzonej postaci powinno licować z jej charakterem. Nie może ono zawierać słów uznawanych za wulgarne lub o konotacji religijnej;
  • Nie wolno tworzyć postaci o imieniu znanym już w Endore a także użyć nazw własnych i postaci historycznych z twórczości Tolkiena. Nie może być ono również imieniem z literatury fantasy, filmu czy gry, nazwiskiem osoby sławnej. Musi być to imię pasujące do realiów Śródziemia;
  • Zachowanie postaci musi być adekwatne do jej rasy oraz realiów świata, wszelkie odstępstwa muszą w sposób przekonywujący zostać wyjaśnione przez koncept/historię postaci;
  • Podczas rozmów, w listach i ogłoszeniach zabrania się odwoływania do świata realnego, używania slangu, podawania statystyk, wypisywania emotikon. Szczególnie mile widziane są akcenty lub gwary odwołujące się do stanu społecznego postaci;
  • Interakcje z przeciwnikami oraz zwierzętami muszą być logiczne i przemyślane, tj. nie można wykorzystywać mechaniki na korzyść gracza poprzez m.in. blokowanie ulic stworzeniami;
  • Interakcje pomiędzy graczami związane z ograniczeniem swobody ruchów postaci (np. ilość czasu przetrzymywania w niewoli), czy aktami fizycznymi (np. oszpecenie, ucięcie języka, uśmiercenie) wymagają uzyskania zgody gracza, którego te działania miałyby dotyczyć. Po uzyskaniu takiej zgody, gracze mogą zgłosić się do GMa celem wprowadzenia adekwatnych zmian w danej postaci/lokacji;
  • Wyjątkiem, który nie wymaga uzyskania zgody gracza poszkodowanego jest przetrzymywanie w niewoli do 24h od momentu pojmania (pod warunkiem zapewnienia przez GMa możliwości rozwoju postaci na czas, kiedy pozostaje ona w niewoli);
  • Decyzja Mistrza Gry jest wiążąca i ostateczna. Należy ją odgrywać zgodnie z konceptem postaci. W wypadku jakichkolwiek zastrzeżeń należy zgłosić się do ekipy EDT lub przedyskutować sytuację z prowadzącym Mistrzem Gry;

Kary

Każda sprawa jest rozstrzygana indywidualnie przez Mistrza Gry bądź EDT. Najlżejszymi formami kary jest wyciszenie na discordzie lub czasowa banicja.
Nie zawsze jednak dochodzi do ukarania gracza po złamaniu regulaminu – w większości przypadków (co jest ściśle związane z wagą przewinienia) najpierw pojawiają się ostrzeżenia i rozmowy w przypadku problemów wynikających z błędnej interpretacji regulaminu lub niejasności. Dopiero jednoznaczne, krzywdzące lub świadome złamanie regulaminu skutkuje karą.

Ta zwykle pojawia się w formie zesłania i zamknięcia postaci w kamieniołomie z kilofem w ręku, bez ekwipunku i statystyk. Od powagi przewinienia zależy kiedy owa postać zostanie wypuszczona. Najlżejsza kara za słownictwo czy wykorzystanie exploitu to wykopanie 30 sztuk angu – występującej w kamieniołomie rudy.
Łamanie kolejnych punktów regulaminu zwiększa pulę rudy do wykopania, zaś powtórzenie złamania regulaminu zwiększa karę dwukrotnie w stosunku do poprzedniej.

Przebywający w kopalni ork powie za co spotkała Cię kara i ile rudy musisz wykopać. Jeśli zapomnisz co jest powodem zesłania możesz się go zapytać “Quarry guard dlaczego/why/reason”.
Gdy wykopiesz rudę musisz ją przekazać pilnującemu orkowi. Jeśli zapomnisz ile jeszcze rudy musisz wydobyć, możesz się go zapytać “Quarry guard ile/how many”.

Po zakończeniu pracy i przekazaniu rudy, zostaniesz zwolniony. Zwrócone zostaną Ci wszystkie przedmioty oraz przywrócone statystyki postaci.