Zaklęcia

.magicschool – służy do wysłania prośby o otrzymanie szkoły magii (wymaga posiadania co najmniej 60% skilla Arkana Magii)
.fe – służy do ustawienia przyjaciół i wrogów na potrzeby muzykalności i magii
.cast (numer czaru) – służy do rzucania zaklęć o odpowiednim numerze
.setpolymorph NUMEREK – służy do ustalenia w co będzie nas zamieniać zaklęcie Polymorph. Spis numerków znajduje się w artykule Arkana magii
.setpolymorph 0 – ustawienie domyslnego trybu random dla zaklęcia Polymorph


Zaklęcia wspierające

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
5IIAgilityANDO ORE71,5sZwiększa Zręczność celu.
6IICunningORE ANNA71,5sZwiększa Inteligencję celu.
12IIStrengthORE ANTO71,5sZwiększa Siłę celu.
13IIIBlessMALTA NOLDO92sZwiększa Siłę, Zręczność i Inteligencję celu.

Zaklęcia leczące

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
3IHealTHULE ANTO51sPrzywraca Witalność celowi.
7IICureTINCO AMPA71,5sLeczy zatrucie.
24IVGreater HealTHULE VALA ANTO112,5sPrzywraca dużą ilość punktów Witalności celowi.
26IVArch CureMALTA NOLDO112,5Leczy zatrucie skuteczniej niż zwykły Cure. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).

Zaklęcia ofensywne

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
4IMagic ArrowTHULE UNQUIE ROMEN51sMagiczny atak dystansowy.
8IIHarmTINCO ANTO71,5sMagiczny atak dystansowy.
25VMind BlastUNQUE CALMA ANNA143Magiczny atak dystansowy. Ilość zabranych punktów Witalności jest zależna od różnicy wartości Inteligencji czarującego i ofiary. Jeśli ofiara ma więcej Inteligencji, czar zostaje odbity w rzucającego.

Zaklęcia defensywne

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
18VParalyzeTINCO ANDO UNQUE143Paraliżuje (freeze) cel.
28VDispel FieldTINCO143Usuwa część obszarowego zaklęcia jak np. Paralyze Field.
20VIInvisibilityTINCO HWESTA VILYA203,5sUkrywa cel, jak przy użyciu umiejętności Ukrywanie się.
22VIRevealANNA203,5sOdkrywa ukrywających się graczy.
30VIParalyze FieldTHULE ANDO ANGA203,5sTworzy magiczną ścianę w wyznaczonym miejscu. Działa jak zaklęcie Paralyze na jakikolwiek cel mający z nią styczność.

Zaklęcia osłabiające

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
1IClumsyANDO ORE51sZmniejsza Zręczność celu.
21IWeakenQUESSE ANTO51sZmniejsza Siłę celu.
2IIFeeblemindMALTA ANNA51sZmniejsza Inteligencję celu.
16IVCurseQUESSE NOLDO112,5sZmniejsza Siłę, Zręczność i Inteligencję celu.
29VIMass CurseVALA QUESSE NOLDO203,5sDziała obszarowo. Obniża Siłę, Zręczność i Inteligencję wszystkich celów.

Zaklęcia przyzywające

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
19VSummonCreatureHARMA VILYA149Przyzywa stworzenia, nad którymi czarujący sprawuje kontrolę. Siła stworzenia jest zależna od poziomu arkan magii, gdzie są 3 pułapy stworzeń na 70, 80 i 90+ umiejętności. Trwa dłużej niż zwykły czar.
23VIDispelTINCO ANCA203,5sOdsyła jedno wskazane przyzwane stworzenie (Summon Creature).
31VIIMass DispelVALA TINCO ANCA404sDziała obszarowo. Odsyła grupę przyzwanych stworzeń. Działa tylko na summony graczy (komenda .fe).

Inne zaklęcia

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
9IIMagic TrapTHULE FORMEN71,5sNakłada pułapkę na drzwi lub skrzynię.
10IIMagic UntrapTINCO FORMEN71,5sZdejmuje pułapkę.
14IIIMagic LockTINCO UNQUE92sZamyka drzwi lub skrzynię.
15IIIUnlockANDO UNQUE92sOtwiera drzwi lub skrzynię.
17VIncognitoHARMA THULE ANDO143sTymczasowo zmienia imię czarującego. Wciąż widoczna jest rasa i gildia postaci. Jeśli znane było imię (tellname), nowe jest widoczne. Żeby przerwać incognito, należy rzucić je jeszcze raz i nie wpisując imienia kliknąć „cancel”.

Szkoła Ziemi – Ardya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
33IIITelekinesisANCA UNQUE ROMEN92sPozwala na otworzenie drzwi lub pojemnika z dystansu.
34IIIWall of StoneTHULE NOLDO ROMEN92sTworzy ścianę z kamienia.
35VIExplosionVALA ANCA UMBAR203,5sMagiczny atak zadający obrażenia po chwili.
36VIIIEarthquakeTHULE VALA UNQUE504,5sObszarowy magiczny atak. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
37VIIISummon Earth ElementalHARMA VALA VILYA ROMEN5013,5 sPrzyzywa Żywiołaka Ziemi.

Szkoła Wiatru – Vilya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
38IVLightningUNQUE ANCA112,5sUderza błyskawicą w cel.
39VIEnergy BoltCALMA UNQUE203,5sMagiczny atak dystansowy. Uderza kulą energii w cel.
40VIIChain LightningVALA ANCA ANGA404sUderza błyskawicą w kilka celów. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
41VIIEnergy FieldTHULE NOLDO ANGA404sTworzy magiczną ścianę.
42VIIISummon Air ElementalHARMA VALA VILYA UNGWE5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Powietrza.

Szkoła Ognia – Narya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
47IIIFireballTINCO ANTO92sUderza ognistą kulą w cel.
48IVFire FieldTHULE UMBAR112,5sTworzy ścianę ognia zadającą obrażenia każdemu celowi, który się z nią zetknie.
49VIIFlameStrikeHARMA VALA404sUderza atakiem ogniowym w cel.
50VIIMeteor SwarmUMBAR HARMA QUESSE ROMEN404sZadaje obrażenia wszystkim celom na obszarze działania czaru. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
51VIIISummon Fire ElementalHARMA VALA VILYA UMBAR5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Ognia.

Szkoła Wody – Nenya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
43IReactive ArmorUMBAR NOLDO51sCzęść obrażeń zadanych celowi odbija się w atakującego.
44VSpell ReflectionTHULE FORMEN NOLDO143sDziała tylko na rzucającego. Całkowicie odbija jeden wrogi czar w napastnika.
45VIIPolymorphVALA ROMEN MALTA404sZmienia wygląd czarującego (animację) w stworzenie. Rodzaj stworzenia zależny jest od poziomu arkan magii.
46VIIIResurrectionTINCO CALMA504,5sPrzywraca gracza z Mandosa do życia.
47VIIISummon Water ElementalHARMA VALA VILYA TINCO UMBAR5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Wody.

Szkoła Ciemności – Nazg

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
53INight SightORE ANNA51sWidzenie w ciemności.
52IIIPoisonSANGWA HWESTA92sZatruwa cel.
54IVMana DrainANCA MALTA112,5sZmniejsza wartość Many celu.
55VIIMana VampireANCA NOLDO404sKradnie Manę celowi.
36VIIISummon DaemonHARMA VALA VILYA CALMA5013,5sPrzyzywa Demona.

Zaklęcia wyłączone z użytku

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
11IIProtectionORE NOLDO71,5Zwiększa AR celu bez zbroi. Tymczasowo nieaktywny.
27IVArch ProtectionVALA ORE NOLDO112,5Działa obszarowo. Zwiększa AR celów bez zbroi. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe). Tymczasowo nieaktywny.

Numeracja stworzeń dla polimorfii

GRUPA I
6 – bird
238 – rat
207 – sheep
217 – dog
81 – bullfrog
201 – cat
203 – pig
205 – rabbit
52 – snake
5252 – cobra

GRUPA II
5 – vulture
23 – dire wolf
2323 – desert wolf
216 – cow
220 – llama
5 – eagle
234 – great hart
234234 – oryks
200 – horse
237 – hind
167 – brown bear

GRUPA III
1 – troll
11 – dread spider
277 – old wolf
17 – orc snaga
7 – halforc
21 – giant serpent
28 – giant spider
212 – grizzly


GRUPA IV
53 – mountain troll
47 – ent boss
267 – goblin boss
18 – cave troll
137 – shelob
12 – dragon
75 – troll boss
301 – ent