Arkana magii

Użycie umiejętności:
Aby rzucić zaklęcie należy wpisać zaklęcie .cast [numer], gdzie numer przypisany jest do każdego zaklęcia (patrz. tabele poniżej/zaklęcia).

Koncentracja:
Koncentracja przerywa się gdy podczas inkantacji postąpi się krok.
Zainkantowane zaklęcie ulega rozproszeniu po przejściu kroku (wyjątek zapewnia medytacja).

Wydajność czarów:
Siła czarów ofensywnych i leczących podnosi się wraz z rozwojem umiejętności Oceny inteligencji.

Szkoła magii:
Aby wybrać szkołę magii należy wpisać komendę .magicschool po osiągnięciu 60% umiejętności.

Przyjaciele i wrogowie:
Aby określić wrogie i przyjazne rasy, należy wpisać komendę .fe. Jest to konieczne dla skuteczności zaklęć obszarowych.

Polimorfia:
Aby zmienić swoją postać należy wpisać komendę .setpolymorph [numer], gdzie 0 oznacza losowe zwierzę/potwora. Lista istot poniżej.


Zaklęcia I Kręgu

Koszt many: 5
Czas inkantacji: 1s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
1ClumsyANDO OREZmniejsza Zręczność celu.
2FeeblemindMALTA ANNAZmniejsza Inteligencję celu.
3HealTHULE ANTOPrzywraca Witalność celowi.
4Magic ArrowTHULE UNQUIE ROMENMagiczny atak dystansowy.
21WeakenQUESSE ANTOZmniejsza Siłę celu.

Zaklęcia II Kręgu

Koszt many: 7
Czas inkantacji: 1,5s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
5AgilityANDO OREZwiększa Zręczność celu.
6CunningORE ANNAZwiększa Inteligencję celu.
7CureTINCO AMPALeczy zatrucie.
8HarmTINCO ANTOMagiczny atak dystansowy.
9Magic TrapTHULE FORMENNakłada pułapkę na drzwi lub skrzynię.
10Magic UntrapTINCO FORMENZdejmuje pułapkę.
12StrengthORE ANTOZwiększa Siłę celu.

Zaklęcia III Kręgu

Koszt many: 9
Czas inkantacji: 2s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
13BlessMALTA NOLDOZwiększa Siłę, Zręczność i Inteligencję celu.
14Magic LockTINCO UNQUEZamyka drzwi lub skrzynię.
15UnlockANDO UNQUEOtwiera drzwi lub skrzynię.

Zaklęcia IV Kręgu

Koszt many: 11
Czas inkantacji: 2,5s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
NrNazwaInkantacjaDziałanie
16CurseQUESSE NOLDOZmniejsza Siłę, Zręczność i Inteligencję celu.
24Greater HealTHULE VALA ANTOPrzywraca dużą ilość punktów Witalności celowi.
26Arch CureMALTA NOLDOLeczy zatrucie skuteczniej niż zwykły Cure. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).

Zaklęcia V Kręgu

Koszt many: 14
Czas inkantacji: 3s [Summon Creature → 9s]

NrNazwaInkantacjaDziałanie
17IncognitoHARMA THULE ANDOTymczasowo zmienia imię czarującego. Wciąż widoczna jest rasa i gildia postaci. Jeśli znane było imię (tellname), nowe jest widoczne. Żeby przerwać incognito, należy rzucić je jeszcze raz i nie wpisując imienia kliknąć „cancel”.
18ParalyzeTINCO ANDO UNQUEParaliżuje (freeze) cel.
19SummonCreatureHARMA VILYAPrzyzywa stworzenia, nad którymi czarujący sprawuje kontrolę. Siła stworzenia jest zależna od poziomu arkan magii, gdzie są 3 pułapy stworzeń na 70, 80 i 90+ umiejętności. Trwa dłużej niż zwykły czar.
25Mind BlastUNQUE CALMA ANNAMagiczny atak dystansowy. Ilość zabranych punktów Witalności jest zależna od różnicy wartości Inteligencji czarującego i ofiary. Jeśli ofiara ma więcej Inteligencji, czar zostaje odbity w rzucającego.
28Dispel FieldTINCOUsuwa część obszarowego zaklęcia jak np. Paralyze Field.

Zaklęcia VI Kręgu

Koszt many: 20
Czas inkantacji: 3,5s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
20InvisibilityTINCO HWESTA VILYAUkrywa cel, jak przy użyciu umiejętności Ukrywanie się.
22RevealANNAOdkrywa ukrywających się graczy.
23DispelTINCO ANCAOdsyła jedno wskazane przyzwane stworzenie (Summon Creature).
29Mass CurseVALA QUESSE NOLDODziała obszarowo. Obniża Siłę, Zręczność i Inteligencję wszystkich celów.
30Paralyze FieldTHULE ANDO ANGATworzy magiczną ścianę w wyznaczonym miejscu. Działa jak zaklęcie Paralyze na jakikolwiek cel mający z nią styczność.

Inne VII Kręgu

Koszt many: 40
Czas inkantacji: 4s

NrNazwaInkantacjaDziałanie
31Mass DispelVALA TINCO ANCADziała obszarowo. Odsyła grupę przyzwanych stworzeń. Działa tylko na summony graczy (komenda .fe).

Szkoła Ziemi – Ardya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
33IIITelekinesisANCA UNQUE ROMEN92sPozwala na otworzenie drzwi lub pojemnika z dystansu.
34IIIWall of StoneTHULE NOLDO ROMEN92sTworzy ścianę z kamienia.
35VIExplosionVALA ANCA UMBAR203,5sMagiczny atak zadający obrażenia po chwili.
36VIIIEarthquakeTHULE VALA UNQUE504,5sObszarowy magiczny atak. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
37VIIISummon Earth ElementalHARMA VALA VILYA ROMEN5013,5 sPrzyzywa Żywiołaka Ziemi.

Szkoła Wiatru – Vilya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
38IVLightningUNQUE ANCA112,5sUderza błyskawicą w cel.
39VIEnergy BoltCALMA UNQUE203,5sMagiczny atak dystansowy. Uderza kulą energii w cel.
40VIIChain LightningVALA ANCA ANGA404sUderza błyskawicą w kilka celów. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
41VIIEnergy FieldTHULE NOLDO ANGA404sTworzy magiczną ścianę.
42VIIISummon Air ElementalHARMA VALA VILYA UNGWE5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Powietrza.

Szkoła Ognia – Narya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
47IIIFireballTINCO ANTO92sUderza ognistą kulą w cel.
48IVFire FieldTHULE UMBAR112,5sTworzy ścianę ognia zadającą obrażenia każdemu celowi, który się z nią zetknie.
49VIIFlameStrikeHARMA VALA404sUderza atakiem ogniowym w cel.
50VIIMeteor SwarmUMBAR HARMA QUESSE ROMEN404sZadaje obrażenia wszystkim celom na obszarze działania czaru. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).
51VIIISummon Fire ElementalHARMA VALA VILYA UMBAR5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Ognia.

Szkoła Wody – Nenya

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
43IReactive ArmorUMBAR NOLDO51sCzęść obrażeń zadanych celowi odbija się w atakującego.
44VSpell ReflectionTHULE FORMEN NOLDO143sDziała tylko na rzucającego. Całkowicie odbija jeden wrogi czar w napastnika.
45VIIPolymorphVALA ROMEN MALTA404sZmienia wygląd czarującego (animację) w stworzenie. Rodzaj stworzenia zależny jest od poziomu arkan magii.
46VIIIResurrectionTINCO CALMA504,5sPrzywraca gracza z Mandosa do życia.
47VIIISummon Water ElementalHARMA VALA VILYA TINCO UMBAR5013,5sPrzyzywa Żywiołaka Wody.

Szkoła Ciemności – Nazg

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
53INight SightORE ANNA51sWidzenie w ciemności.
52IIIPoisonSANGWA HWESTA92sZatruwa cel.
54IVMana DrainANCA MALTA112,5sZmniejsza wartość Many celu.
55VIIMana VampireANCA NOLDO404sKradnie Manę celowi.
36VIIISummon DaemonHARMA VALA VILYA CALMA5013,5sPrzyzywa Demona.

Zaklęcia wyłączone z użytku

NrKrągNazwaInkantacjaKosztCzasDziałanie
11IIProtectionORE NOLDO71,5Zwiększa AR celu bez zbroi.
27IVArch ProtectionVALA ORE NOLDO112,5Działa obszarowo. Zwiększa AR celów bez zbroi. Działa tylko na graczy i kontrolowane przez nich mobki (komenda .fe).

Numeracja stworzeń dla polimorfii

GRUPA I
6 – bird
238 – rat
207 – sheep
217 – dog
81 – bullfrog
201 – cat
203 – pig
205 – rabbit
52 – snake
5252 – cobra

GRUPA II
5 – vulture
23 – dire wolf
2323 – desert wolf
216 – cow
220 – llama
5 – eagle
234 – great hart
234234 – oryks
200 – horse
237 – hind
167 – brown bear

GRUPA III
1 – troll
11 – dread spider
277 – old wolf
17 – orc snaga
7 – halforc
21 – giant serpent
28 – giant spider
212 – grizzly


GRUPA IV
53 – mountain troll
47 – ent boss
267 – goblin boss
18 – cave troll
137 – shelob
12 – dragon
75 – troll boss
301 – ent