Walka wręcz
- wszelkie kije i kostury zostały podpięte pod walkę wręcz, nie blokując przy tym możliwości uników wynikającej z poziomu tej umiejętności – w związku z powyższą zmianą obrażenia tych broni zostały obniżone, ale w porównaniu do walki gołymi rękami stanowią zdecydowanie lepszą alternatywę
Magia
- szansa na nieprzerwanie czaru po otrzymaniu obrażeń została przeniesiona z walki wręcz na medytację
- czar summon creature został dość gruntowie przerobiony: czas trwania wydłużony ok. 2-krotnie; alligator przeniesiony z 3 do 2 poziomu, w jego miejsce biały wilk; limit na ilość przyzwańców w zależności od ich siły oraz poziomu umiejętności Medytacja (magowie z 25 medita będą w stanie kontrolować np. tylko 1 starego wilka lub niedźwiedzia grizzly + białego wilka)
- Vilya:
- lightning: wzrost obrażeń – energy field z 7 do 3 kręgu (co oznacza mniejszy mana cost i casting time) i tym samym zrównanie z wall of stone – chain lightning wzrost zasięgu z 2 do 4 tilesów od wskazanego celu
- Nardya:
- telekinesis z 3 do 4 kręgu, wzrost obrażeń i wyrównanie z czarami fireball oraz lightning – zmiana kręgu czaru Earthquake z 8 na 7 oraz obniżenie obrażeń. Zasięg pozostał bez zmian i wynosi 12 tilesów, a obrażenia zadawane są wszystkim poza magiem
- Narya:
- fireball z 3 do 4 kręgu, wzrost obrażeń i wyrównanie z czarami telekinesis oraz lightning – flamestrike z 7 do 6 kręgu, lekki spadek obrażeń i wyrównanie z czarami energy bolt oraz explosion – meteor swarm: wzrost zasięgu z 3 do 4 tilesów od wskazanego celu
- Nenya:
- reactive armor z 1 do 4 kręgu – polymorph z 7 do 6 kręgu – resurrection: casting time wyrównany z innymi czarami 8 kręgu, jak summon elemental/deamon
Inne
- restart spawnetu powinien od teraz zabijać zwierzęta uwolnione/zdziczałe
- trikorn i czapkę czarodzieja da się zakładać na czepce w ten sam sposób jak kaptury i turban, czyli dwuklik na przedmiot w plecaku po uprzednim założeniu czepca (gdybyście mieli pomysły na inne nakrycia głowy, które również mogłoby przykrywać czepiec – zgłaszajcie je do mnie na prv)